Informasjon om Kantinekortet

Kantinekortet

Informasjonsfilm

Informasjonsfilm om Kantinekortet kan du se her.

Skolen ønsker en kantineløsning som gjør at elevene ikke er avhengig av kontanter eller bankkort på skolen, og som samtidig bidrar til at elevene handler sunn mat i skolekantinen. Vi ønsker også at foreldre og foresatte skal ha muligheten til å ha kontroll med forbruket. Løsningen bidrar til mindre kø for elevene i kantinen, slik at de får lenger tid til selve måltidet. Kantinekortet er et elektronisk betalingskort som kan lades med penger, og som kun fungerer i skolekantinen.

Oppretting av brukerprofil

Før Kantinekortet kan tas i bruk må man opprette en brukerprofil på www.kantinekortet.no, og registrere kortet i denne brukerprofilen. I brukerprofilen kan kortet kan fylles på med penger ved bruk av et betalingskort. Her kan man også se alle transaksjoner og saldo når man ønsker. Bruk av Kantinekortet Handel med Kantinekortet krever verken bruk av pin kode eller signatur for kjøp. Ved betaling skannes kortet i kassen og beløpet trekkes direkte fra kortets saldo. Transaksjonen tar kun et par sekunder, og det er ingen transaksjonskostnader ved bruk av kortet. Refusjon av ubrukt beløp Ubrukt beløp kan når som helst refunderes tilbake til egen konto.

Sperring av kort

Mistet Kantinekort kan sperres for misbruk. Eleven kan få utstedt nytt kort ved å henvende seg til administrasjonen på skolen. Et nytt kort koster kr 30,-. Mistet Kantinekort må rapporteres skriftlig ved å sende en e-post til kundeservice slik at kortet blir sperret for misbruk, og utestående saldo overføres til nytt kort. Dette gjøres via www.kantinekortet.no under «Kontakt». Husk også å registrere det nye kortet i din brukerprofil.

Enkel brukertilgang via mobil

Via mobilen får man nå en kjapp og enkel tilgang til funksjonene for å administrere kantinekortet sitt. Legg til en snarvei ved å søke opp kantinekortet.no i nettleseren på mobilen, trykk så "Legg til på hjemskjerm" (iPhone) og "Startsiden"(Android). Og vipps så har man en mobiltilpasset versjon.

Les mer om Kantinekortet på www.kantinekortet.no.